Sunday, December 23, 2012

Tetapkan Iman dan Hati

Assalamualaikum...

Pada time time macam ni, sunyi kan. sunyi itu membuat kan kita berfikir. Sangat banyak benda yang kita fikir. Ni sunyi lah ni, hujan. sejukkk. *menggigil*. 

Fikir tentang kehidupan, fikirvtentang dosa-dosa yang dilakukan.Ya Allah, aku hambaMu yang berdosa, banyak salah silap. Benda yang kita anggap takpe dan okay itu sebenarnya benda yang tidak elok, tetapi kita buat juga. Memang macam tu. Benda yang tidak boleh kita bolehkan. Astaghfirullahalazim.

Bukan lah seorang yang baik jika saya menulis perkara sebegini. bukan untuk show off nak bajet alim. tapi itu untuk diri sendiri .for myself and peringatan. selalu kena beringat-ingat untuk buat sesuatu. Mengapa sukar sekali nak berubah nie ya??? Marilah share something.

Orang yang baik berubah lebih baik, yang tak berapa baik, berubah jadi baik. Perubahan itu pun tak dapat kita paksa. Biarlah ianya dilakukan dengan seikhlas hati. Tak ada pula orang yang berubah drastik, ia mengambil masa juga kan. Hati ada titik-titik hitam. Janganlah hati dipenuhi titik-titik hitam hingga menutup seluruh hati. Masya Allah. 

Aku hanya insan yang kerdil.tidak lari daripada melakukan kesalahan. In sha Allah,moga terbuka pintu hati ini dan juga orang-orang lain untuk berubah ke arah kebaikan. Wahai hati, tabahlah. kuatkanlah hati.

"Ya Allah, Engkau tetapkan lah imanku, tetapkan hati ku, berikan lah aku petunjukMu"

Doa Tetapkan Iman

                                            
                                                     
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah,lagi Maha Mengasihani..
"Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. (Surah Ali'Imraan Ayat 8) 


*from internet* 


 

berkongsi ilmu bersama. :)
Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment