Friday, April 5, 2013

Wake Up !

Assalamualaikum w.b.t

Salam sejahtera, salam manis. How are you today? fine? Good. Thanks to Allah The One who give you a good health. Okay. ni sekadar coretan yang pendek lagi gemilang cemerlang dan terbilang. haaa. gituuuu.*tapi macam terbalik je ayat tu. never mind. 

Tajuk wake up. so, camni je cerita dia. camnie. umm. camni. haha. tunggu lah tu apa kita nak cakap kan? tunggu lah tu. elehh tak mengaku. semua pentipu kan. Okay. serious ni*angkat kening macam the rock. 

Apabila kita tidur, kita kekadang lupa nak baca doa tidur kan. yang kita baca mesej-mesej sweet selamat malam. blablabla... semua tu. tak pun tertidur time tengah OTP. *on the phone. haha . dah tengah tengah cakap phone boleh tertidur pulak, dengar lah semua igauan yang menyeramkan ataupun dengkuran yang scary. haha. so, doa tidur entah ke mana. ada jugak yang tengah bertweet sambil baring haa tertidur dengan twitter. ishh ishh. zaman sekarang sampai macam tu sekali. tengah skype pon ada kot yang tertidur. then, orang tu pulak punya baik snap pic kat skype tu gambar tengah tidur dengan pose cantik nampak gigi. mulut nganga. tu diaa. macam macam boleh jadi.

Okay. sebelum tidur basuh kaki, then baca doa tidur, ucapkanlah juga dua kalimah syahadah sebelum tidur. Dua kalimah syahadah adalah rukun yang pertama daripada lima rukun Islam. Kalaupun sudah terlalu letih, dan tidak sempat membaca perkara-perkara lain (zikir) maka ucapkanlah sekurang-kurangnya lafaz dua kalimah syahadah sebelum tidur. Mana tahu, itulah kesempatan kita yang terakhir. *peringatan untuk saya juga yang juga manusia yang cepat lupa, sering lupa.
Dua kalimah syahadah.
Apabila kita sedar dari tidur, ucapkanlah alhamdulillah. dan doa bangun tidur :

Syukran. Syukur .

Bersyukur kerana kita masih lagi bernafas. kita masih diberi kesempatan untuk bernafas di bumi Allah ini. Alhamdulillah. Lepastu pergi lah hirup udara segar pagi pagi tu haa. baru terasa nyaman. segar. hirup bukan guna straw tu haa. -.- *ternyata hambarrrr

So, itu cerita wake up saya.  Ini entri saya berkisarkan tentang tidur dan bangun dari tidur. Siapa suka tidur? ehh. ada? sama. Kita geng ! haha. Astaghfirullahalazim. nak cuba try test kurang kan tidur la. Jom sama-sama kurangkan tidur di waktu petang. selalu balik kelas balik sekolah kita tak sempat bukak stoking semua dah lelap kan. *ehh lebih-lebih pulak .kononnya. tak sampai macam tu pun. haha.
okay. perkongsian bersama. Done. so, see you guys again. 
Assalamualaikum sohabat sekalian.....

No comments:

Post a Comment