Thursday, December 26, 2013

Solution. The Beginning of Everything

Assalamualaikum wbt.

Detik ini, tidak dapat lelapkan mata lagi. Ya, aku harus mencari jalan untuk settle masalah. Dan akhirnya ada kata sepakat , ada jalan keluar. Permulaannya bermula pada hari ini, detik dan saat ini. Sesukar mana pun yang dirasa, akan dilalui dengan kuat dan tabah. Kau pun tahu kan manusia diberi macam-macam ujian. Allah tahu segalanya yang terbaik untuk kita. Dan Allah juga tak menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya. Kau kena yakin itu. Yakin pada diri kau. Ni lah masalah kau jenis yakin diri tu terlalu low. Kau tak boleh macam ni terus terusan. Ya, aku tahu. Itulah masalah aku......

Selepas dapat jalan keluar, tahu bagaimana untuk selesaikan. Aku lah kena cuba yang terbaik usaha sehabis baik. untuk diri aku sendiri ,untuk kebaikan aku sebab tak akan ke mana kalau aku sendiri yang tak semangat untuk buat semua tu. Kau tak boleh lembik nanti senang orang pijak-pijak. Kau ni tahu cakap jee tapi tengok lah diri kau sendiri macam mana. Lembik , lemah. Nampak je macam kuat. Kau ni pandai bersandiwara.

Kau dah tahu kan apa. Kau sendiri yang berani kan. So berani juga untuk buat sesuatu yang baik untuk diri kau. Kita yang rancang tapi Allah yang tentukan semuanya. Jadi yakinlah pada diri. Trust Allah. Allah is the best planner.
The beginning of new story. Insha Allah.

Setakat ini sahaja.
Assalamualaikum.
SubhanaAllah. Astaghfirullahalazim. *take a deep breath. :)

No comments:

Post a Comment