Saturday, January 4, 2014

Waktu Berlalu

Assalamualaikum wbt.


Waktu cepat berlalu. Seperti tidak sedar hari silih berganti hari. Pahit manis tahun lalu. Yang pahitnya begitu banyak begitu juga yang manisnya. Aku rasa seperti bukan aku sebab masa yang lalu terus menerus datang dalam fikiran. Tapi kau perlu ingat teruk mana masa lalu kau tu semua beri kau pengajaran. Beri kesedaran. Kau perlu tahu itu. Syukurlah, jika kau telah sedar.

Bukan manusia sempurna yang tak pernah berbuat salah. Aku pendosa tanpa noktah. Kalau pun kau lihat aku bicara baik, kalaupun kau lihat aku menulis sesuatu yang baik belum tentu diri aku baik, sebaik kau sangka. Tapi itu kerana aku ingin cuba jadi baik dan lebih baik.
Manusia boleh kata apa saja. Pandangan mereka. Tapi pandangan siapa yang lebih penting? Sudah tentu pandangan Allah lebih penting dan utama.

Terus menerus pujuk hati yang satu ini. Pujuk hati jangan terlalu keras. Pujuk hati supaya tidak rapuh. Allahu. Di tika ini, saat menulis entri ini, mendengar alunan zikir terapi selawat Imam Muda Najdi. Tersentuh hati ini. Cuba dengar juga, pasti suka. :') hehe. Duk dengar je zikir terapi tu. Syahdunya. Suara , alunan semua tu buat hati tersentuh....

"Ya Allah bantulah hambaMu ini dalam bermujahadah melawan hawa nafsu dan pimpinlah aku Ya Allah dalam mencari keredhaanMu"
Ya sahabat, tegurlah aku jika aku salah. Tegurlah aku dengan baik,saling menasihati bukan mengkeji.
*Coretan pada waktu ini. Sampai sini saja. Maaf andai tersalah, terkasar.
link Zikir terapi selawat Imam Muda Najdi http://www.youtube.com/watch?v=1LKb1-uq90k
Assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment