Wednesday, January 1, 2014

Menaip Menaip

Assalamualaikum wbt
dan salam sejahtera...

Disebabkan hanya bersama ma and abah, adik beradik yang lain tiada di rumah so, kamu tahu kan rasa seperti apa. Haha. Bored. yeah bored. Oleh itu, saya mengambil inisiatif untuk exercise jari jemari ni untuk menaip lantas otak akan super active memikirkan ayat-ayat yang ingin disusun dengan baik. Manakala perkataan yang diguna haruslah seiring dan sejalan. Bukan itu sahaja, malah perlu juga tepat dan jitu.

No interesting topic. Hmm saya suka mengusha. haipp jangan salah sangka. hehe. Suka usha benda, baju or anything kat instashop, kat Facebook. Usha sahaja. Bukan shopping. hehe. So, after usha rasa teringin untuk memiliki namun ku sabarkan diri ini dan tabahkan hati. Jangan membeli apa-apa yang tidak berkenaan lagi sebab nak masuk sem baru ni money is sooo sooo important. Kurung, jubah, tudung, kasut,bag, top, shirt and sebagainya. Itu semua untuk kegunaan di kediaman tempat belajar nanti. Macam budak sekolah nak masuk sekolah. Semua nak baru. Mengada lebih iols nie. Saya sebenarnya cakap ja ni, tak beli apa-apa benda baru sangat pun. Guna and pakai yang ada aje sebab time cuti no income. Kalau kerja kan baguih.hikss. 

Lagi..... Rutin harian memasak. Nak cuba new recipe tak semangat. Rasa macam nak masuk Masterchef, masak sedap-sedap. Tengok Masterchef tak kelip mata, focus je tengok. Feel yang medalam gituu haa. Hmm really really miss my sibling. Kalau semua ada mesti riuh rendah. Sekarang semua dah besar panjang, dah kahwin pon ada. Kalau berkumpul pun time semua cuti yang sama. Kalau tak, tak complete jugak. Takpa, normal la tu.

Manfaatkan cuti yang ada yang tinggal seminggu lagi. Ajak ma and abah jejalan pon macam okay.
Hari minggu nanti lah. Dah konpem semua kelip-kelip kat rumah taktahu buat apa, biasanya keluar jalan-jalan la solution nya. hihihi Harapppp nya begitulah. 

Sampai sini sahaja bebelan ku.
Sekian, terima kasih.
Assalamualaikum...

No comments:

Post a Comment