Monday, March 17, 2014

Diam

Assalamualaikum...

Aku tak bisa...
Untuk katakan ya pada sesuatu
Mahupun untuk katakan tidak
Bibirku seolah terkunci rapat
Tidak ada satu yang mampu keluar
Walaupun beribu soalan kau tanya pada aku
Walaupun hanya sebuah pertanyaan
Yang kau ingin tanyakan pada aku
Aku tetap diam membisu seribu bahasa
Aku tidak tahu apa yang ingin dibicarakan
Ku takut jika luahan ku salah
Ku takut jika bicaraku palsu
Ku takut jika kataku mungkin terkesan
Ku takut jika ayatku menyakitkan
Ku takut jika ujarku tidak benar
Bukankah lebih baik aku biarkan ia
Bukankah lebih baik aku diam
Aku ragu-ragu
Aku fikir lebih baik aku menyepi
Andai diam aku juga menyakiti
Seribu kemaafan aku pinta
Kerana aku takut bicaraku lebih menyakiti hati orang sekeliling
Aku tidak handal bahkan tidak fasih dalam segala hal
Bicaraku tidak semua diterima orang sekeliling
Aku cuba atasi semua

Aku diam…

Sekian.

No comments:

Post a Comment