Sunday, March 23, 2014

Masih Gagal

Assalamualaikum w.b.t.

Aku tahu aku punya banyak kelemahan
Aku tahu setiap yang aku lakukan tidak juga disenangi semua orang
Aku tahu setiap bait bicara aku tidak selalu benar pada orang
Aku sedar aku masih gagal
Gagalnya aku untuk bahagiakan kedua ibubapa aku
Gagalnya aku untuk menyenangi hati sahabat aku
Gagalnya aku dalam memahami orang lain
Gagalkah aku dalam segala hal?
Gagal itu bukan gagal selamanya
Dan aku tidak mahu aku terus gagal
Aku kekadang rebah, aku kekadang jatuh tersungkur
Aku kekadang banyak berfikir
Aku kekadang seperti tiada arah
Aku kekadang rasa kosong
Aku masih tercari-cari
Apakah benar apa yang aku lakukan?
Aku punyai cita-cita seperti yang lainnya
Teringinnya aku untuk menjadi seperti muslimah yang lainnya
Teringinnya aku menjadi seperti mereka
Bertatih aku dalam mengharungi semua
Terus, terus dan terus cuba
Dalam aku belajar untuk jadi kuat, untuk terus berubah
Aku sedari aku masih lemah
Aku tewas dengan emosi aku
Aku tewas dengan segala nafsu amarah
Dan semuanya
Lihat.. aku masih lemah.
Sukarnya untuk tepis semua ,untuk lawan semua
Tapi tidaklah aku serta merta putus asa
Kerana aku tidak mahu gagal berulang kalinya
Semoga terus kuat.
Tidak mahu gagal dalam memikul tanggungjawab sebagai anak
Tidak mahu juga gagal dalam melaksanakan perintah Allah
Tidak mahu gagal menjadi seorang sahabat
Aku bisa. Harus yakin.
Usaha lagi.Walaupun ia mengambil masa yang panjang
In sha Allah.

Sekian...

No comments:

Post a Comment