Thursday, November 28, 2013

Syukur

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah syukur, majlis di Melaka selamat. semua berjalan dengan baik. Now, mereka sudah sah bergelar suami isteri. hehe. dan majlis bertandang ke rumah di Terengganu tinggal lagi 3 hari. 

Okay, mudah-mudahan cepat dapat anak. haha tak sabar nak ada anak sedara pula. Mesti comel. Masa kat Melaka meriah sangat. Adat kat sana lain. After nikah, ada majlis lagi. Makan-makan tu memang ada lah kan. Then, ada qasidah. Qasidah tu diteruskan je sampai tamat majlis. Ada juga belarak sekejap dengan pembuka nya bunga api before bermulanya qasidah tu.. wuuuu lawa sangatt. Ada kompang-kompang semua. Malam tu ada bersanding jugak dengan pakaian tradisional gituuuu haa. Macam pakaian Jawoo pon ado. btw sangat lawa. Tu malam tu taw ada majlis bagai. dari pukul 9 malam sampai pukul 11.30 malam jugak lah majlis malam itu. 

Balik semua penat malam tu. Tak sempat gossip cerita apa-apa dengan semua family, balik terus siap2 tidoq. haha. Esoknya bangun siap2 untuk persandingan mereka pula. Yang ni bersanding 4 persalinan, but firstly tu hanya pengantin perempuan saja yang bertukar2 pakaian ala-ala Bollywood, Chinese semua ada laa. Then, pengantin lelaki tiba tenghari tu hanya satu baju sahaja. Dah tak tukar. haaa gitu lah ceritanya adat-adat kat sana. Different with our Terengganurians custom. hehe.

Kalut mana pun, alhamdulillah perjalanan kami okay. Semuanya berjalan dengan baik. Syukran. 
okay. semoga berbahagia wahai kakak iparku bersama abang longku. Come to Ganu pula. hehe

That's all. Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment