Sunday, June 30, 2013

Anak Ibu dan Bapa

Saya mulakan dengan....Assalamualaikum sambil terukirnya senyuman saya yang acah acah macam sweet ni.

Hurmm time tulis ni dengar pulak lagu meruntum jiwa qalbu, aaahh seperti ingin saja menitiskan airmata dengar alunan muzik ini. Lembutnya hati seorang wanita kannn. haa tu lah. 

Sebenarnya nak cakap that i'm still in a holiday mood. Malas lagi nak balik Kuantan, tapi sebab nak belajar kan, kenalah semangatkan diri ini yang tak berapa nak semangat. 2days more at home. Cepat masa berlalu tanpa kita sedari. Berat hati nak tinggal family ni haa kat rumah. Anak-anak ma and abah dah besar-besar semua. Dah nak kahwin ada, nak tunang ada, kerja jauh, belajar jauh. I don't know why, i feel like i'm not a good son and daughter. Memang betul pun sebenarnya. Nakal, degil semua lah senang citer. Nak berpisah lama-lama dengan family susah sangat. Even tahu pernah buat masalah, tak boleh nak dengar cakap sangat, menyusahkan mereka tapi nak mereka ada disisi.

Memang susah nak berjauhan. Harapnya aku tidak menjadi anak yang lupakan diri bila sudah makin dewasa, bekerja, berumahtangga. Ya Allah..Kekalkan lah perasaan aku untuk selalu mengingati ibu bapaku, merindui mereka selalu. Jadikanlah aku anak yang baik kepada kedua-dua ibu bapaku. Kalau mereka dapat menjaga anak yang ramai ni, takkan kita tak dapat nak jaga mereka. Semoga aku dapat menjadi anak yang berbakti kepada ibubapa. Sekarang dah nak masuk bulan mulia dan penuh keberkatan, bulan Ramadhan. Sedihnya tak dapat dah berkumpul satu family yang lengkap nak berbuka bersama, bersahur bersama. Kalau tak yang tak semangat nak bersahur pun, jadi semangat kalau semua ada. Bahagia kannn.

Harap ma and abah jaga diri baik-baik ya. Saya tahu saya bukan anak yang baik, tapi saya akan cuba yang terbaik supaya ma and abah gumbira dan bahagia. hehe. Saya nak pergi belajar balik dah, cuti dah habis. nampak ma dah macam manja2 dah dengan saya, haa tengokk tengokk, ma dah sedih dah tu sebab tu ah manja2 dengan kiteww. haha. takpe, akan ku pulang sentiasa. :D
okay lah. panjang lebar bercerita.

"Aku bukanlah seorang wanita yang bergelar anak solehah..
Aku bukanlah seorang wanita yang selalu menjaga ukhwah..
                                                        
Aku.. bukan seorang wanita yang bergelar hamba yang taat kepada Mu"

                                         

ni lah alunan muzik time tulis ni. :(

Sekian. Wassalam....


No comments:

Post a Comment