Wednesday, June 19, 2013

Manusia Punyai "Feeling"

Assalamualaikum wbt


Sudah lama tidak ku jejak di sini. Alhamdulillah baik-baik sahaja, sihat sejahtera. Begitu jualah hendaknya kamu semua, semoga berada dalam keadaan sihat sejahtera dan dilindungi-Nya selalu. 
Tahukah anda?? Manusia punyai perasaan. Ya. Kita lah, manusia biasa yang mempunyai perasaan.

Jangan expect kita akan rasai kebahagiaan, kegembiraan, keceriaan semata-mata, kerana kita punyai pelbagai perasaan. Contohnya, annoying. okay apa motif bagi contoh annoy? haha. tapi itu juga salah satu perasaan. Menurut ahli sains kimia biologi fizik mathematics, kandungan air dalam badan manusia. hmmmm. maaf, saya bukan di bidang itu. hehe. okay, tak reti nak seriouskah anda wahai empunya belog. maaf ya.

*Sambung..*Perasaan kita banyak. Kita manusia yang punyai hati dan juga perasaan. Kita tidak lari daripada merasa gembira, cinta, sedih, sayang,sakit, kecewa, terluka,pasrah, terguris, bahagia, ceria, malu,tertekan,suka, duka tenang, sepi dan banyak lagi. Itulah anugerah dari Allah.

Sama juga lah seperti saya, jika saya nampak gembira ceria tak semestinya selalu perasaan saya stay sama. Perasaan kita berubah rubah, orang pon kekadang tak boleh nak expect kalau tengok sahaja air muka kita sebab kita boleh acting like nothing happen. kan? Isi hati kita tak siapa tahu, hanya Allah fahami apa yang ada dihati. Kita perlu tahu tak semua perkara perlu dikongsi, diberitahu kerana adapun yang memahami cuma sedikit, yang selebihnya mungkin buat tak endah. Itu perasaan macam nak baling-baling meja, kerusi.hahaha. boleh buat tak endah. kung fu baru tahuuu.hehe. Jadi, itulah kita manusia biasa namun punyai banyak perasaan, anugerah Allah.
Perasan juga perasaan? yelah kan.haha.

"Bila kita ingin berubah kepada kebaikan dan menjadi yang lebih baik
Akan ada ujian, dugaan, dan anasir2 jahat yang cuba menggugat keikhlasan dan kesetiaan terhadap niat tersebut. Tetapkan pendirian. Teguhkan iman. Insha Allah.
Ujian yang paling hebat adalah ujian hati dan perasaan
Ubat yang terbaik adalah Sabar dan Doa."-Quotes

Itu saja perkongsian dari saya. Assalamualaikum... :)

No comments:

Post a Comment